Tuesday, September 25, 2012

”Cu cât dai kilu' de cartofi" sau promovarea web în ochii unora

Datorită unui update, promovaresite.ro a fost comutat pentru câteva zile pe o variantă mai veche a site-ului, de acum aproape doi ani. Aici acceptam mesaje prin yahoo!messenger, o opțiune la care momentan am renunțat, și o sa vedem de ce:

Acum câteva zile primesc un astfel de mesaj pe Y!M de la cineva care îmi cere sa ii promovez site-ul. Iată cum suna: 

m-ar interesa si pe mine o oferta privind promovarea pe internet a unui site. multumesc!”

Crezând că este doar mesajul de introducere, am raspuns cerându-i omului sa ne trimită o cerere concretă pe adresa de email a firmei, pentru ca toată lumea din firmă să o poată vedea si analiza.

În schimb, răspunsul a fost unul care m-a pus pe gânduri: 
salut. itilas un nr de tel ca sa vb ca as mai avea nevoie si de niste modificari la site etc”

Mă scuzați, dar nu am vrut să corectez mesajul, mi s-a părut amuzant, așa că l-am copiat exact cum l-am primit. Ce este greșit la acest mesaj:
1.  ”Salut” - cum adică salut, avem amândoi 17 ani și știm chestia asta? Sau avem amândoi 40 de ani și suntem prieteni buni de la 17 ani ?
2. ”itilas” - probabil înseamnă ”îți las”, dar aici ajungem la comentariul de mai sus
3. ”nr” - vreți să spuneți ”numărul”
4. ”de tel” - de telefon adică ?
5. ”sa vb” - să vorbim dar...
6. ...despre ce vorbim ? Nu știm care este site-ul (înțelegem din context că există un site), nu știm ce se dorește de la site, nu știm ce se dorește de la campania de promovare. În rest totul este foarte clar.

Care este problema cu Yahoo!Messenger ? În principiu nici una, unii din cei mai buni clienți au venit în urma unui mesaj pe Y!M. Dar o comunicare mai directa implică mai puțin efort depus de proprietarul site-ului web in a structura cererea. Ceea ce ne obligă să petrecem mult timp explicând oamenilor ca procesul de promovare pe web nu este foarte similar cu vânzarea de cartofi în piața Obor. Nu prea funcționează întrebări de genul: ”cum dai kilu de cartofi”, pentru simplul fapt ca oferta trebuie creată individual pe baza analizei site-ului, a necesităților, a competiției și a cerințelor.

No comments: